Jak zapuścić paznokcie?

Cześć, witam wszystkich! :)
Często spotykacie się ze stwierdzeniem ,,dłonie są wizytówką kobiety”? Ja, bardzo. Jak tu teraz podołać? Co zrobić, by mieć delikatną skórę dłoni i piękne, długie, mocne paznokcie? Warto wydać fortunę na odżywki, które powinny zdziałać cuda? Na te i inne pytania odpowiem, w tym wpisie. Zachęcam do przeczytania! :)

Kształt płytki
Powodem, przez który nasze paznokcie mogą się często łamać, to źle dobrany kształt. Jednym mogą pasować kwadraty, innym owale, a kolejnym migdałki. Ważne, by wybrać sobie odpowiedni, taki, w którym będziemy czuły się najlepiej.



Z dala od zębów!
Czy ktoś z Was obgryza pazurki albo skórki? Natychmiast należy pozbyć się tego nałogu! Przez obgryzanie paznokci nabierają one nieciekawego kształtu, rozdwajają się, płytka się skraca. Skórki też należy zostawić w spokoju, w przeciwnym razie będą się zadzierały i mogą krwawić.



Nawilżanie
Nawilżanie jest bardzo ważne. Codziennie należy smarować dłonie odpowiednim dla nas kremem do rąk. Najlepiej po każdym myciu, jednak z własnego doświadczenia wiem, że nie jest to możliwe. Dodatkowo przynajmniej raz dziennie warto skorzystać z olejku do paznokci – nie trzeba rezygnować z malowania, wystarczy delikatnie wmasować w obszar wokół paznokcia. Oczywiście, jeśli mamy trochę czasu, można wymoczyć paznokcie w podgrzanej oliwie z oliwek, bądź mieszance olejków.



Cążki i metalowe pilniki
Osoby, które usuwają skórki za pomocą cążek, mogą mieć problem z częstym ich narastaniem. Stają się coraz grubsze, twardsze i zachodzą dalej. Używanie metalowych pilników może prowadzić do rozdwajania się paznokci, ponieważ takie bardzo szarpią płytkę. Jeśli je posiadasz, to natychmiast się ich pozbądź.



Szklany pilnik
Szklany pilnik jest alternatywą dla papierowych. Jest on delikatniejszy, ale dobrze piłuje. Pamiętaj, by piłować tylko w jedną stronę.




Dieta
Odpowiednia dieta jest ważnym aspektem w walce o zdrowe paznokcie. Paznokcie bardzo lubią cynk, żelazo, i oczywiście inne wartości odżywcze. Zimą, kiedy dieta jest nieco uboższa, można wzbogacić ją przez używanie suplementów diety.




Malowanie paznokci
Warstwa lakieru chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi. Wbrew pozorom lakiery do paznokci wzmacniają je i sprawiają, że rosną, a do tego nie łamią się tak łatwo.



Rękawiczki
Używanie rękawiczek podczas zimy. Coś, o czym nie możemy zapomnieć. Ochronią one dłonie przed zimnem i nasze dłonie nie będą przesuszone. Nie zapominajmy też o nich podczas sprzątania. Detergenty szkodliwie wpływają na stan paznokci. 




Odpoczynek
Nie każdy może o tym wiedzieć, ale ważne, by się wysypiać i jak najmniej stresować. Kiedy mamy trochę więcej czasu, warto co tydzień stworzyć domowe SPA. Nasze dłonie i paznokcie to kochają!




365 dni w roku
Aby cieszyć się pięknymi dłońmi i zadbanymi paznokciami należy dbać o nie przez cały rok :)





Co sądzicie? Z czym się zgadzacie, a z czym nie? Napiszcie w komentarzach!

Udostępnij ten post

26 komentarzy :

  1. Ciekawe wskazówki :) Przydadzą mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie raczej podstawowe rzeczy, ale fajnie, że zebrałaś wszystko w jedynym miejsu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znasz inne metody na zapuszczenie pazurków? Podziel się! :)

      Usuń
    2. Dla mnie odżywka to podstawa :) a z takich dziwniejszych sposobów słyszałam o smarowaniu paznokci majonezem :D

      Usuń
    3. Ja słyszałam o laminowaniu albo ,,maseczkach" z siemienia lnianego - żadnej z metod nie wypróbowałam jeszcze :D

      Usuń
  3. Mi chyba nic nie pomoże, niestety wszystkie informacje znam a i tak nic nie działa ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałabym tylko używanie odżywek do paznokci - to też w jakiś sposób je odżywia i pomaga im zachować lepszą "jakość".

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie 1 ponieważ jestem kosmetyczką;) musze mieć króciutki zaokrąglone. Fantastyczny blog- będę tu często zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja noszę kwadraty :)
      Super! Zapraszam serdecznie! :)

      Usuń
  6. Moje paznokcie rosną za szybko,a to wszystko dzięki ziołom ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. może w końcu uda mi się naprawić swoje!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe, choć ciągle nie do końca dla mnie. Ja raczej potrzebowałabym rady jak osłabić płytkę paznokcia, bo czasami bez uprzedniej długiej kąpieli to bez sekatorów nie podchodź >.> u rąk da jeszcze jakoś radę, ale u stóp... >.>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybielanie bardzo osłabia paznokcie... Jednak, mimo wszystko chyba wolałabym mieć je mocne.

      Usuń
  9. Moje paznokcie ciągle się rozdwajają:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio też miałam taki problem - bardzo pomogło mi moczenie dłoni w podgrzanej oliwie z oliwek z dodatkiem cytryny, codziennie wcieranie oleju rycynowego z olejkiem makadamia i jojoba w paznokcie i skorki, używanie odżywki Eveline 8w1 oraz regularne piłowanie szklanym pilniczkiem.

      Usuń
  10. Super, wszystkie rady zebrane w jednym miejscu :) Bardzo przydatne, na pewno wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czy to komuś pomoże, ale ja strasznie obgryzałam paznokcie i zaczęłam korzystać z kontrowersyjnej odżywki eveline 8 w 1 ( mnie nie uczula) jak malowałam to szkoda mi było obgryzać a potem zaczęłam robić hybrydy no i tak od 2 miesięcy :) no i skorzystam z porady o kremie do rąk :) super artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też od czasu do czasu używam tej odżywki :)

      Usuń

Cieszę się, że jesteś :) Zostaw ślad po sobie. Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do pracy!
Nie umieszczaj linka do swojego bloga - to nie tablica ogłoszeń. W przeciwnym razie komentarz zostanie przeniesiony do spamu!